"Ga voor de echte
en duurzame connectie
met jouw klant."

Uiteraard wil je als organisatie klanten aan je verbinden. Want wat is het bestaansrecht van jouw organisatie zonder klanten? Maar hoe verbind je met een klant? Hoe zorg je ervoor dat de klant – in een wereld waar ze overal heen kunnen en alles binnen handbereik is – voor jou kiezen? Tijdens deze workshop leer je jouw klanten beter kennen, krijg je inzicht in behoeften en verwachtingen, kijken we naar de reis van de klant in relatie tot jouw merk en organisatie. We beginnen bij vandaag, maar gaan verder dan dat! Want het doel is natuurlijk om jouw ideale klant juist in de toekomst duurzaam aan jouw merk of organisatie te verbinden.

Wat houdt het in?

Aan de hand van verschillende oefeningen gaan we in 1 dag aan de slag met jouw klanten. Want hoe verbind je nou eigenlijk met klanten? Tijdens deze sessie staat deze vraag centraal. Het doelgroep denken, of mentaliteitsgroep denken, helpt je om jouw klant nog beter te helpen. Om niet simpelweg iets te verkopen, maar om echt in te spelen op de behoeften van jouw klant. Jouw individuele klant. Want Business to Business (B2B) en Business to Consumer (B2C) bestaan niet meer in deze veranderende en transparante wereld. Het gaat over verbinding met mensen. De volgende elementen komen aan bod tijdens de workshop ‘Verbinding met je klanten’:

  • Introductie en voorstellen (wie ben je en wat verwacht je dat de dag gaat brengen)
  • Klantsegmentatie (wie is je klant en welke typen klanten kunnen we onderscheiden)
  • Klantbehoefte (waar heeft de klant behoefte aan en waar hebben ze last van)
  • Customer Journey fasering (welke fasen kunnen we onderscheiden)
  • Customer Journey kanalen (welke kanalen kunnen we onderscheiden)
  • Customer Journey design (hoe zit de reis van jouw klant eruit)
  • Customer Journey extra’s (hoe kunnen we de klantreis verrijken)
  • Afsluiting en concretisering (waar liggen de grootste kansen en wat heeft de hoogste prioriteit)
Meer informatie

Wat levert het op?

  • Inzicht in klantsegmenten en klantbehoeften
  • Inzicht in hoe je echt waarde kunt toevoegen voor jouw klanten
  • Uitgewerkte klantreis voor 1 klantsegment
  • Prioriteitenlijst waarmee je morgen aan de slag kunt

Daarnaast heb je ook alle tools en vaardigheden om deze oefening voor andere klantgroepen ook te doorlopen. Want natuurlijk kun je al jouw klanten niet over 1 kam scheren (en gelukkig doe je dat ook niet!).

Meer informatie

Workshop Customer Engagement

3 opties

Deze workshop kun je op 3 manieren inzetten: je kunt het helemaal laten doen, je kunt het samen doen (voorbereidingscall) of je kunt het zelf doen.

Bekijk hier de 3 opties

Wat past bij jou?

Wat anderen ervan vonden...

“Een absolute aanrader als je weer even wakker wil worden geschud, inzicht wilt krijgen in jouw klanten, met zijn allen dezelfde op kant op wil kijken en/of nieuwe ideeën wilt bedenken. ” 

– WorldSkills Netherlands

Meer informatie? Inspiratie? Of gewoon zin in koffie? Kan allemaal!

Neem contact op

"Know what your customers want most and what your company does best. Focus on where those two meet."