"Sterke merken
hebben een merkbaar
menselijk karakter."

Een sterk merk heeft een merkbaar menselijk karakter. Want mensen verbinden met een merk op exact dezelfde manier als met andere mensen. Alles draait om waarden: wie ben je en wat maakt jou uniek? Tijdens deze sessie brengen we jouw merk scherp in kaart; of je nou alleen even de boel wil afstoffen en opfrissen of op zoek bent naar een hele nieuwe identiteit. Vervolgens geven we die identiteit inhoud door de vertaling te maken van jouw merk naar een aantal key elements: klanten, medewerkers en producten of diensten. Aan het eind van de dag heb je helder voor ogen hoe jouw merk eruit ziet en hoe je dit kunt omzetten naar bijvoorbeeld marketing of recruitment. Het geeft je als het ware een kompas waarmee je kunt navigeren richting jouw doel! 

Wat houdt het in?

Aan de hand van verschillende oefeningen gaan we in 1 dag met jouw merk aan de slag. De volgende elementen komen aan bod tijdens de workshop ‘Verbinding met je merk’:

  • Introductie en voorstellen (wie ben je en wat verwacht je dat de dag gaat brengen)
  • Toekomstvisie (welke ambitie hebben jullie en hoe zien jullie de toekomst)
  • Merkwaarden definiëren of herdefiniëren (wat zijn jullie (ver)nieuw(d)e merkwaarden)
  • Merkwaarden betekenis geven (wat betekenen deze waarden precies en wat gaat jullie klant hier bijvoorbeeld van merken)
  • Merkwaarden concreet maken (welke afspraken maken jullie met elkaar over de invulling van deze merkwaarden)
  • Merkbelofte (welke merkbelofte / propositie past hierbij)
  • Afsluiting en concretisering (wat ga je na vandaag anders doen?)
Meer informatie

Wat levert het op?

  • Een merkmanifest
  • Merkwaarden
  • Merkbelofte
  • Het fundament voor marketingplannen, HR-beleid etc.
  • Betrokkenheid binnen de organisatie (want je creëert samen)

Als je op basis van dit fundament verder gaat bouwen levert het je betrokken medewerkers op, wordt het makkelijker om de juiste nieuwe medewerkers aan te trekken, worden eenmalige klanten terugkerende klanten en weten nieuwe klanten precies waarvoor ze bij jou moeten zijn.

Meer informatie

Workshop branding

3 opties

Deze workshop kun je op 3 manieren inzetten: je kunt het helemaal laten doen, je kunt het samen doen (voorbereidingscall) of je kunt het zelf doen.

Bekijk hier de 3 opties

Wat past bij jou?

Wat anderen ervan vonden...

“Leila is één van de meest inspirerende merkstrategen van Nederland. Ze heeft een verfijnde intuïtie, een vlijmscherp brein en een absoluut gevoel voor design. Daarbij is ze een eersteklas team player met de kwaliteiten van een leider. En: Dankzij haar aanstekelijke gevoel voor humor verbindt zij mensen, merken en bedrijven. A great lady to work with.”

– NewHorizonz 

“After a takeover in 2015, our company was looking to redefine itself, create a new mission and vision including brand values which would inspire our teams as well as our customers. Creating a safe environment to share ideas and be innovative whilst at the same time maintain a strong focus, has greatly supported our teams in defining who we are and where we are going. Within the well-organized workshops we were able to work together in teams to create our vision for the day after tomorrow as well as an implementation plan for the entire organization.”

– GEFCO Forwarding Netherlands

Meer informatie? Inspiratie? Of gewoon zin in koffie? Kan allemaal!

Neem contact op